середу, 18 квітня 2012 р.

Майбутня професія)

Маркетолог – це спеціаліст з вивчення ринку, потреб і переваг споживачів (товару, іміджу, діяльності компанії в цілому тощо). Він оцінює, яка продукція матиме попит і чому, пропонує шляхи просування нового товару або можливості збільшення продажу існуючого, збирає і аналізує статистичну інформацію, оцінює дії конкурентів, проводить моніторинг галузі, організовує роботу дослідницької команди, яка з'ясовує погляди потенційних покупців, обробляє отриману інформацію, робить прогноз і складає рекомендації.
Поняття маркетинг у своєму сучасному сенсі виникло в середині XX століття.
Зараз попит на маркетологів на ринку праці досить високий, причому це стосується всіх фахівців – від аналітиків до бренд-менеджерів, від асистентів до керівників.Функціональні обов’язки
Обов'язки маркетологів залежать від того, в якій галузі та якій компанії вони працюють. До типового функціонала можна віднести:
керівництво проведенням маркетингових досліджень і аналіз переваг споживачів;
аналіз конкурентного середовища;
визначення конкурентних переваг і синтез концепції нового бренду; сегментація і позиціонування бренду;
стратегічне планування;
керівництво просуванням брендів (реклама, PR, трейд-маркетинг, еvent-marketing, виробництво POS-матеріалів);
аналіз ефективності маркетингових заходів;
оцінка повернень від маркетингових інвестицій в бренд;
ціноутворення;
розробка і реалізація комунікативної стратегії;
участь у плануванні системи дистрибуції;
робота з рекламними і PR-агентствами.
Останнім часом все більша потреба ринку у спеціалістах, які добре знають дві і більше суміжних областей.

Навики роботи
При всій різноманітності спеціалізації в маркетингу, безумовно, необхідні навики роботи з великими об'ємами абстрактною, знаковою (діаграми, таблиці, графіки), текстовою інформацією, її пошуку і аналізу. Дуже важливі уважність, системність і масштабність мислення, вміння користуватися та Інтернетом.
Серед загальних компетенцій можна виділити такі:
спостережливість;
соціально-психологічна інтуїція;
образно-логічна пам'ять;
комунікативні здібності;
висока самооцінка;
емоційно-вольова стійкість;
орієнтація на результат;
амбітність, прагнення до професійного зростання;
лідерські якості;
здатність аналізувати і прогнозувати;
високий рівень адаптивності до нової інформації, навчання;
вміння відстоювати свою точку зору;
відповідальність;
навики публічних презентацій і виступів;
навики написання PR-статей та оцінки їх якості.

Керівнику відділу маркетингу будуть потрібні наступні спеціальні компетенції:
знання маркетингу і навики маркетингового аналізу і планування;
навики фінансового планування і аналізу;
навики стратегічного планування;
знання трейд-маркетингу;
навики побудови оптимальної системи дистрибуції на рівні стратегій;
уміння аналізувати ефективність дистрибуції;
навики медіа-планування;
навики і досвід планування і організації промоакцій.

Плюси та мінуси
З точки зору кар'єри основним плюсом є широкі можливості для зростання. Завжди є вакансії асистентів, тому відразу після закінчення вузу молодий спеціаліст може влаштуватися навіть у відому компанію.
Проте молодим фахівцям, що збираються зробити кар'єру у сфері маркетингу, корисно пам'ятати, що на початку кар'єри їх можуть чекати певні труднощі. Це пов'язано з тим, що на старті їм, швидше за все, доведеться займатися рутинною роботою.
З іншого боку, у маркетолога є великі можливості зросту як в рекламних агентствах, так і в компаніях. Можна розвиватися в бренд-маркетингу, стратегічному маркетингу, а також в дослідженнях.
Сьогодні маркетологи вкрай затребувані. Велику частку замовлень кадровим агентствам складають саме позиції із сфери маркетингу. Наприклад, зараз розвиваються департаменти маркетингу в компаніях-операторах стільникового зв'язку, спостерігається активний розвиток рітейла, FMCG-сектора, висока конкуренція і боротьба за споживчі переваги на ринку продуктів харчування, інформаційних технологій.

Перспективи
Якщо говорити про кар'єрні перспективи маркетологів, то існує декілька шляхів: Аналітичний маркетинг (потрібен в будь-якій компанії, зацікавленій в аналізі конкурентів, ринків). У цьому випадку хорошим стартом є крупні холдинги, де є департаменти стратегії розвитку. В таких структурах часто відкриті вакансії асистентів або молодших аналітиків. Такі фахівці спочатку спрямовані на маркетингову підтримку управлінських рішень, і логічним продовженням їх кар'єри є зростання до топових позицій, проміжними на шляху до яких можуть бути посади директора із розвитку, стратегічного планування тощо. Також подібні фахівці дуже затребувані в стратегічному і управлінському консалтингу і можуть зробити там хорошу кар'єру до рівня старших менеджерів і партнерів.
Можна починати кар'єру і з аналізу ринку, конкурентів, їхніх продуктів (наприклад, на таких ринках, як телекомунікації, туризм, банківські продукти). Далі логічний розвиток в продуктовому маркетингу, просуванні продуктів і послуг на ринок, на основі потреб ринку створення нових продуктів і послуг, управління проектами в даній області. Окрім цього, ставиться акцент на виявлення і формування переваг споживачів, роботі з цільовою аудиторією. Такі спеціалісти в основному послідовно зростають всередині компаній якоїсь галузі, з часом очолюють продуктові напрями, виходять на рівень фахівців, що відповідають за просування продуктів компанії в цілому.
Маркетингова освіта є хорошим стартом і для створення власного бізнесу.
Можна розвиватися в брендінгу, причому займатися як просуванням торговельних марок, наприклад, в FMCG галузі, так і безпосередньо в брендінгу або ребрендінгу компаніях.
Також можна розвиватися в рекламному бізнесі, займатися розробкою рекламних кампаній, створенням, проведенням і оцінкою маркетингових комунікацій. Зазвичай оцінкою ефективності таких фахівців є підвищення рівня продажу. І тут хорошим варіантом для побудови кар'єри будуть крупні рекламні агентства або компанії, що мають масштабні внутрішні проекти. Відповідно, там є можливість розвиватися менеджеру проектів, креативному директору, директору з реклам, директорів по маркетингу (з акцентом на маркетингову підтримку продажу, а не стратегію розвитку бізнесу).
Маркетинг тісно пов'язаний з маркетинговими і соціологічними дослідженнями, статистикою. Можна перейти в дану суміжну область і концентруватися на статистичних дослідженнях в спеціалізованих центрах, що виконують запити різних компаній і державних організацій або ж займатися аналітикою, оглядами в інформаційних компаніях, організаціях, що надають аналітичні послуги для корпоративних клієнтів (наприклад, спеціалізовані огляди і дані по певних ринках).
Якщо ви вирішили бути маркетологом, без певного досвіду роботи або спеціальної освіти ним стати неможливо. Але якщо ви відчуєте захоплення маркетинговими дослідженнями і станете спеціалістом в області маркетингу, то отримаєте не лише задоволення від роботи, відкриваючи щоразу щось нове, але і відразу побачите реальні результати своєї праці, володіючи при цьому однією з найдефіцитніших спеціальностей.

1 коментар:

  1. Служба фінансування Le_Meridian вийшла за рамки їхніх вимог, щоб допомогти мені отримати кредит, який я використовував, щоб розширити свій аптечний бізнес. Вони були дружніми, професійними та абсолютними дорогоцінними каменями, з якими можна працювати. Email..lfdsloans@lemeridianfds.com Або lfdsloans@outlook.com.WhatsApp ... + 19893943740.

    ВідповістиВидалити